Friday, April 6, 2012

Bila polyps di dalam rahim .. Part 2

Sementara menunggu waktu pembedahan, Saya dimasukkan 2 biji ubat untuk melembutkan polyps di dalam rahim. Selama satu jam saya hanya dibenarkan berbaring dikatil & tidak boleh banyak bergerak. Hanya suami menemani diketika itu. Walaupun suami tidak berapa sihat pada hari itu, tetapi dia tetap kuat dan memberi sokongan & semangat kpd saya.

Pintu bilik diketuk, Nurse membawa wheelchair utk membawa saya ke OT room. Saya berserah & pasrah pd Allah. Mengharapkan semuanya berjalan dgn lancar. Saya dikehendaki memakai pakaian dibilik bedah. Sebelum saya di bius, Dr menceritakan mengenai appointment saya selepas seminggu nnti. Doktor mengingatkan saya utk berselawat & mengucap dua kalimah syahidah. Selepas itu, saya mmg tidak sedarkan diri. Hampir satu jam proses pembedahan berjalan.

Sedar2 saya sudah berada di Wad dan ditemani dgn suami & puteri kesayangan, Cella. Hilang perasaan resah bila melihat mereka. Apatah lg, senyuman cella pabila melihat saya. Ya Allah, syukur, aku selamat.. menitis air mata!

Nurse menunjukkan sebotol kecil sample polyps yg diambil utk dihantar ke makmal. Lg seminggu saya dikehendaki berrjumpa dr FAZLina semula. Ya Allah, hamba Mu berharap tiada apa yg serius & merbahaya berlaku padaku nnti!.

Pada petang & malamnye, keluarga, kawan2 dtg melawat & menceriakan hati saya. Syukur Ya Allah!

Suami & Cella penguat semangat saya. Thanks sayang ..

Terima kasih semua! luv uols ..

1 comments:

kuindah said...

assalam..bolehkan share kos rawatan polyps yang macam puan buat sepanjang warded, OT, dan rawatan susulan lagi jika ada selepas seminggu tu..boleh emel pd saya kuindah89@yahoo.com
terima kasih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...