Friday, May 25, 2012

School Holidays ! : cuti sekolah ye !

School holidays is coming! Dengar saja cuti sekolah bermula, byk lah jemputan perkahwinan bertandang :) Cuti sekolah juga membuatkan tv² menayangkan cerita-ceritq kartun, cerita untuk hiburan kanak-kanak. Cuti sekolah juga menggembirakan pekerja² diluar sana kerana tidak perlu lg ke tempat kerja sambil berebut-rebut dgn ibubapa atau bas-bas yg menghantar anak-anak ke sekolah. FUH!Paling gembira kanak-kanak sekolah yg start bercuti.

Pelbagai aktiviti menarik yg boleh dibuat bagi kanak-kanak yg bercuti utk mengisi masa lapang, disamping melakukan aktiviti-aktiviti berfaedah, kanak-kanak boleh pergi ke tempat-tempat menarik terutamanya disekitar kawasan masing² yg tidak memerlukan bajet yang mahal. Apapun yang ingin dilakukakn, memerlukan perancangan yg sebaiknya.

Bagi mereka yg tinggal di sekitar selangor dan kuala lumpur, terdapat banyak tempat-tempat menarik yang boleh dilawati. Disini saya ingin berkongsi tempat-tempat menarik di selangor yg boleh kita lawati.

Sunway Lagoon
Tempat Beriadah seisi keluarga yg menyediakan pelbagai aktiviti-aktiviti menarik. Selain Taman tema air, terdapat jugak Zoo didalam Suway Lagoon untuk kita menikmati keindahan alam semulajadi. Sesuai untuk semua orang!

i-CITY
Melihat keindahan waktu malam yang disinari lampu-lampu yg cantik dan indah! Kini Icity juga menyediakan taman permainan yg bersesuaian untuk semua peringkat umur.






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...