Thursday, December 19, 2013

Cabut gigi. Sakit tak?

Assalamualaikum ..

Sakit tak cabut gigi? haha. Saya memang penakut nak cabut gigi. tapi bila dah dewasa & dh jadi mak orang .. saya acting berani la. lagi² depan anak kesayangan saya, Cella. :)

Tiga bulan lepas, dua gigi bongsu cella bahagian bawah bergoyang. kami biarkan je. kemudian gigi baru tumbuh kt gigi bergoyang tu, then kami macam panik lalu bawak cella jumpa dentist. Cella dh biasa teman saya sebelum ni ke klinik gigi, so Alhamdulillah dia memberikan kerjasama yg baik. tak sampai 5 minit, 2 btg gigi cella dcabut. hihi. Bayaran sebanyak rm40 utk 2 btg gigi tu. huhu.

Minggu lepas sebatang gigi cella yg atas pulak bergoyang. kali ini cella dh berani bermain² dgn gigi yg bergoyang tu. hihi, scary jugak la saya tengok. haha :D pastu dok ajak papa dia pegi cabut gigi kt klinik. Papa cella cakap, masa kecik² dulu kalau gigi bongsu mcm cella dh bergoyang, mak (opah cella) yg cabut kan. guna benang jek. (Sambil papa buat muka 'hebat' kt cella)

haa .. cella tergoda then nak cabut gigi ngn Opah! hihi. Pada hari kejadian, berani bercampur takut² cella merelakan gigi nya dicabut oleh Opah. ZaApp .. sekali sentap dgn benang, gigi cella dh terpelanting. hiii .. ngilunya sayaaa .. tp as usual, acting cool depan cella laa. ahah! Cella mcm nak nangis sbb terkejut. Mama dtg sebagai panglipulara (buat² teruja sambil bagi 'high 5' & tepuk tangannn) sambil juga disokong oleh maklong Cella. Terus tak jadi cella nak sedih & muka terus HAPPY!. Yeayy berjaya!

Maklong cakap baling kt bumbung biar gigi cepat tumbuh! bumbung tu apa maklong? aiyyak! .. then cella ckp lagi, tp cella nak berus gigi tu bersih² dgn colgate then nak simpan dlm bekas hair clip cella. Cella nk simpan, cella saayang gigi cella. Pastu cella tambah lg kt maklong, kalau buang kt bumbung macam mana dia boleh tumbuh .. dia bukan seed macam pokok. kt atas bumbung pon takde tanah .. ape la maklong! hahah :D maklong & saya gelak besar!

** Cepat nye besar puteri saya, terasa diri ni semakin tua ..

Gigi Cella dalam bekas
Cella dah takde gigi depan ;p


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...