Sunday, December 22, 2013

Ride ke Tangkak - Ledang - Muar

Assalamualaikum,

Cerita ni agak menarik untuk dikongsikan saya rasa. Pertama kali ikut en suami ber konvoi bersama² FMOG. Haa.. spt biasa, puteri saya, cella kene tinggal la. huhu. sorry nak. Papa cella beria ajak mama utk ikut dia pusing² johor. :) Cella tinggal dgn maklong nye .. Balik hari je.

First stop berkumpul dipetronas Sg Besi. Bismillah! ER6f husband meluncur .. berdebar² jugak la. Sampai ke kedai Roti canai terbang, Tangkak. Brother kedai dh ready sediakan roti canai terbang, nasi lemak, mee goreng & teh tarik panas. serius seronok breakfast dgn semua bikers ni. diorang lebih terbuka & byk bercerita ttg pengalaman hidup mereka. Macam² cerita ;) Kebanyakan akak² yg saya jumpa mengikut suami berkonvoi & mereka dh saling mengenali. Ade juga yg dtg single rider woman. wow, tabik spring la. So, saya rasa tak kekok ..

Selesai breakfast, bergambar kenangan dgn brother roti canai terbang ni. perjalanan diteruskan ke Air terjun Gunung Ledang. Motor bleh parking kt dalam, dekat la sikit kot. Hah, saya dh awal² siap bawak baju nk main air terjun. hihi. ditambah pulak cuaca agak panas. Apa lagi kann .. ;) Selesai bermandi manda, perut dh mula berkeroncong! so, teruskan perjalanan mencari Mee bandung Muar. perjalanan diteruskan.

Kedai mee bandung muar ni terletak di pinggir muara sungai Muar. Nama kedai Abang Sayang .. hihi. Dari kedai ni, kita boleh tgk sungai muar disekeliling nya. Agin petang pon buat mata terbuai². hilang segala stress. Mee bandung nya? Ok serius cakap mee bandung Muar Abang Sayang memang terbaik. sedap. sedap. sedapp .. Siap ade sorang akak ni cakap, "mee dh abis, makan kuah je pon layan .. terbaek lah!"

Selesai makan², kami menuju ke surau bersebelahan bangunan utk menunaikan solat jamak takhir (zuhur dibawa ke Asar) .. Selesai solat, saya & en suami tak lepaskan peluang amik gambar .. Sesi bergambar beramai² seperti biasa sambil mengambil angin sungai .. Bak kata en suami, paling seronok sbb boleh park motor dkt dgn kedai. Ada kawasan luas. lepas makan leh lepak² amik gambar plak. :)

Ok, Mee bandung Muar adalah tempat terakhir untuk ride kali ni. Jadi seramai lebih 40 buah superbike yg join bersalam² utk balik ke area masing². Ade yg sempat add friend kt fb macam saya kot ;p Mungkin utk next event, mereka akan berjumpa balik. Saya mmg seronok la dpt berkenalan dgn kawan² baru dr pelbagai peringkat umur dan latar belakang. Semua nya best² & seronok berkawan :) Ade jodoh, kita jumpa lagi. InsyaAllah ..


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...