Wednesday, December 18, 2013

Movie Review : Disney Frozen .. Memang Best & berbaloi :)


Petang Ahad lepas, puteri kesayangan saya, Cella mengajak pergi tgk wayang movie Disney Frozen .. ini gara² dia tertengok iklan cerita ni kt papan iklan tepi jalan otw nak pergi rumah opah dia .. Apa lagi, cella, saya & papa nya bergerak ke IOI Mall puchong (tmpat feveret en hubby tgk wayang dari zaman sekolah ) .. hehe ;)

Movie Disney Frozen ini mengisahkan dua beradik elsa & anna yg juga merupakan puteri raja. Elsa mendapat sumpahan boleh menciptakan salji. Pada waktu kecilnya elsa tidak sengaja telah mencederakan adik nya ketika bermain bersama dgn menggunakan kuasanya. Disebabkan perkara itu Elsa mengurungkan diri & memulaukan adiknya kerana bimbang akan mencederakan adiknya lagi. Apabila dewasa Elsa ditabalkan menjadi Queen untuk negaranya.

Berlaku perselisihan fahan antara dua beradik itu sehingga mencetuskan pergaduhan. Elsa telah menjadikan negerinya mengalami musim sejuk yang melampau dan melarikan diri ke pergunungan. Anna berasa bersalah dan cuba menjejaki kakaknya. Pelbagai pengalaman telah ditempuhi anna. Jadi, utk mengetahui selanjutnya.. sila lah ke pawagam yg berdekatan. :D

Serius, bagi saya cerita ini mmg best. Mungkin saya memang suka kisah² Disney ni. Cerita ini mungkin lebih menarik sekiranya ditonton dalam versi 3D .. InsyaAllah, rasa nak tengok lagi untuk versi 3D pulak. haha, mesti best kan! Anak saya Cella paling teruja. Balik rumah siap carik lagu² dalam filem ini. Paling Cella suka lagu 'Let it Go .." siap dah boleh hafal lirik. alahai anak!

So, dari 5 star, saya bagi 5 stars! haha. serius Best. Mungkin naluri keanak²an masih ade dlm jiwa saya. terasa macam di Disneyland plak bila dgr lagu² yg dinyanyikan. Oh en Hubby, rasa nak pergi lagi ke Disneyland .. ;p





2 comments:

meriahceria said...

saya suka!

skrinepal - biarlah jari berbicara said...

kan meria ceria! best .. rasa nak tgk yg 3D pulak! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...